Duitse Herder kennel Von der Vanenburg Sita vom Ölberg

Duitse Herder kennel Von der Vanenburg Sita vom Ölberg Hondensport; de belevenissen en pups van Sita bij WHG De Vanenburg in Putten.

De tijd gaat snel. Alweer eind mei 2018 en sinds een paar maanden een nieuwe club. We oefenen nog steeds 2 keer in de we...
29/05/2018

De tijd gaat snel. Alweer eind mei 2018 en sinds een paar maanden een nieuwe club. We oefenen nog steeds 2 keer in de week en de afgelopen weekends hebben de honden en wij nog meer genoten (bezoek van de club uit Duitsland en de provinciale clubmatch) Nero (Andor von der Vanenburg) deed mee en werd uitgeroepen tot de beste LSH van Gelderland. Bovendien een U (uitmuntend) Daar ben ik als fokster toch heel trots op en natuurlijk is Sita ook trots op haar zoon,.
Nu op naar IPO 1 met Ayla. Wordt vervolgd

Hallo hondenvrienden. Op 16 december 2017 is Ayla von der Vanenburg (mijn kind dus ..) 3 jaar geworden. Wij hadden het z...
21/12/2017

Hallo hondenvrienden.

Op 16 december 2017 is Ayla von der Vanenburg (mijn kind dus ..)
3 jaar geworden. Wij hadden het zo druk met van alles, vooral met trainen, dat ik mijn andere kinderen niet heb gefeliciteerd.

Een heel triest bericht kreeg ik over Mike, ofwel Astor. Op zondag 27 november had hij nog fijn getraind met zijn baasje Senna, de dochter van Frank Stroek en de volgende ochtend lag hij dood in zijn hok. Onbegrijpelijk zonder aanwijsbare oorzaak. In augustus waren we juist te gast op hun club in Limburg. Toen dacht ik nog: wat is dat een mooie en zelfverzekerde hond geworden. Zo zie je maar: er kan altijd iets ergs gebeuren. Hopelijk niet met mijn andere kinderen.

Gefeliciteerd: Ice, Tara, Nero, Chef, Zlatan en Aika

Hebben jullie ook gelezen dat papa Terror vom Cap Arkona het intussen heel goed doet met zijn vrouwbaasje Urda.

Ayla snapte gisteren (11.11.2017) niet wat de bedoeling was toen ze op de tafel werd gezet: Blaffen natuurlijk !!! Duurd...
12/11/2017

Ayla snapte gisteren (11.11.2017) niet wat de bedoeling was toen ze op de tafel werd gezet: Blaffen natuurlijk !!! Duurde maar een paar seconden, toen had ze het door. Heel leuk spelletje: blaffen, trekken aan de mouw en hard grommen.

12/11/2017

De laatste tijd heb ik niet veel nieuws te melden. Ik werk nog graag maar wil eens wat meer meedoen aan wedstrijden.
Ayla, mijn dochter, doet ook erg haar best maar was nog net niet klaar voor IPO 1. Even door oefenen en goed luisteren naar Chris en Fred (dat laatste geldt voor ons vrouwtje)

Weer een vermoeiende week achter de rug. Met de hele familie een week naar Roggel. 5 Kinderen die ons "trainden" als ze ...
27/08/2017

Weer een vermoeiende week achter de rug. Met de hele familie een week naar Roggel. 5 Kinderen die ons "trainden" als ze niet naar het zwembad of een evenement moesten. Gelukkig mochten wij een avond mee naar de club in Kessel waar één van mijn kinderen (Astor/Mike) traint met Frank Stroek.
En .... achter onze boerderij was een heel groot bos waar we lange wandelingen konden maken.
Vanaf nu moet Ayla hard haar best doen om IPO 1 te halen begin november. Eerst nog een weekendje Katzenelnbogen en dan de generale op 16 september (Onderlinge!).
Kijk maar naar onze website (whg de Vanenburg)

op de site van WHG de Vanenburg staan mooie foto's en films van het examen van Nero. Hier alvast een foto van het speure...
01/05/2017

op de site van WHG de Vanenburg staan mooie foto's en films van het examen van Nero. Hier alvast een foto van het speuren in het lange gras. Goed gedaan Nero. Dat heb je toch maar mooi meegekregen van ons (papa Terror en mama Sita)

01/05/2017

Ja hoor: van al mijn kinderen heeft NERO het eerst examen gedaan voor IPO 1. En (natuurlijk) geslaagd. Ik poeptrots. Was wel ver rijden, naar "de Grensstreek"in Buurse, vlakbij Haaksbergen. Natuurlijk wil ik zoiets niets missen. Was trouwens een mooie omgeving waar we fijn konden wandelen.

01/05/2017

Jammer dat mijn vrouwtje vergeten was om het te vertellen aan Aika uit Houten. Die woont vlakbij Werkhoven waar de show was.

Op Koningsdag mocht ik met 3 andere honden van de Vanenburg een show geven op een piepklein speeltuinveldje. Veel publie...
01/05/2017

Op Koningsdag mocht ik met 3 andere honden van de Vanenburg een show geven op een piepklein speeltuinveldje. Veel publiek en heel veel lol. We maakten indruk en iedereen bleef kijken. Soms schrokken de kleine kinderen van ons geweld richting pakwerker maar het wende snel. Tanja liet mij leuke kunstjes doen (zoals altijd trouwens). Zij in de hoek op de grond, ik ernaar toe rennen en naast haar gaan liggen. Al met al was het voor iedereen leuk. Ook Ayla heeft het er nog steeds over.

Bijna 2 maanden later en prachtig weer. Weer 2 maanden goed en veel getraind. Ik (Sita) weet precies hoe alles werkt. Ei...
10/04/2017

Bijna 2 maanden later en prachtig weer. Weer 2 maanden goed en veel getraind. Ik (Sita) weet precies hoe alles werkt. Eigenlijk heb ik geen geleider meer nodig. Ook het IPO 3 examen heb ik al .tig keer gedaan, maar nog steeds vind ik alles superleuk. Speuren is mijn grote hobby na het pakwerk en dat heb ik ook overgedragen op mijn kinderen. Als Jaap, onze pakwerker, klaar is, mogen Ayla en ik altijd even met hem dollen op de grond. We proberen Jaap heel te houden en dat weet hij.

Vorige week zondag had ik pech want ik mocht niet meelopen voor UV. Ik had het al 2 keer gehaald en Ayla moest voor de 1e keer. Ik maar wachten in de auto. Gelukkig in de schaduw bij de Apeldoornse Kynologen club. Het vrouwtje had ook pech want ze moest meefietsen omdat Ayla anders niet zou lopen (volgens de baas). Nou, op een geleende fiets 20 km rondom Apeldoorn is niet niks. Ayla was niet moe te krijgen en dat heb ik thuis gemerkt. Ze was stinkend trots en bleef me vertellen dat zij weer een diploma had gehaald. Bah ! Ook Bert liep mee met broer Nero en Jaap met zijn Jimmy. Alle drie geslaagd.

Nu op naar een volgend examen voor Ayla: IPO 1. Maar daar is ze nog net niet helemaal klaar voor. Nog ff door oefenen met het blok. De rest gaat al heel goed. Duimen voor Nero want die gaat het wel proberen op 30 april a.s. Tara is een beetje achterop geraakt door alle veranderingen bij haar thuis. Die haalt mijn andere kinderen echt nog wel in voor het eind van dit jaar. Let maar op. Jammer genoeg komt Chef niet bij Frank. Die blijft lekker bij zijn eigen baasje en nu haalt Frank binnenkort zijn puppy uit Tsjechië. Moet een toppertje worden.

Hoi. Eindelijk weer sneeuw. Heb ik sinds mijn geboorte in december 2014 niet meer meegemaakt. Lekker in de tuin, rondjes...
14/02/2017

Hoi. Eindelijk weer sneeuw. Heb ik sinds mijn geboorte in december 2014 niet meer meegemaakt. Lekker in de tuin, rondjes rennen met mama Sita, sneeuw en ijs eten en heeeel veel snuffelen.

Adres

Uithoorn
1423DE

Telefoon

+31653995150

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Duitse Herder kennel Von der Vanenburg Sita vom Ölberg nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen